„A művészet vált az új vallássá, hiszen mindenhová beférkőzött, legyen szó a bútorainkról, a ruháinkról vagy éppen az épületekről, ahol élünk. Jelen van mindenütt, akárcsak egykoron Jézus. Ma az emberek nem templomba, hanem galériába járnak.” (Idézet Wim Delvoye-tól)
Wim Delvoye belga konceptualista művész egészen új megvilágításba helyezte a tetoválást Art Farm kiállításával. Provokatív és groteszk, mégis mélyen elgondolkodtató.
A malacok sorsa eddig nem volt kétséges, végezhették élelmiszerként vagy ruházati tárgyakként, de most akár élő kiállítási darabként (nem csekély kb. húszmillió forintért) is megélhetik a megérdemelt öregkort. Ehhez nem kell mást tenniük, mint a művész és kollégái tetoválótűi alá feküdniük.
Delvoye 1997-ben Amerikában kezdte a disznótetoválásait, de az állatvédelmi törvények miatt Kínába telepítette át stúdióját.
Az állatokat (állítólag) szabvány szerint, normális körülmények között tartják, nincsenek állatkínzásnak kitéve, tetoválás előtt nyugtatót kapnak. A gyűjtők a még élő állatokat veszik meg, (akár webkamerán nézhetik is őket), majd ha szegény röfi kileheli a lelkét, akkor a bőrét kikészítve, természetesen a tetoválásokkal együtt megkapják.
A művész saját kiállítást is készített ebből a sorozatból, ahol kitömve név szerint megtekinthetők az állatok: Tattooed pigs
A galériák versenyeznek a művekért, ahol már a témaválasztás is önmagáért beszél (Harley-Davidson, Walt Disney), de akár saját minta vagy logó is megrendelhető, ahogy azt Louis Vuitton, vagy a Chanel márkák tették.
„Szeretek a malacokkal dolgozni, mert ők nem vitatkoznak veled a formán” – mondta Delvoye.