A kereskedelmi márka vagy brand egy termék (vagy szolgáltatás) fajtája, minősége, amit egy jel, szimbólum vagy ezek kombinációja, szlogen, márkanév, logó képvisel – ennek segítségével különböztethető meg a termék a piaci versenytársak hasonló termékeitől.
A márka azonosítja a gyártót vagy forgalmazót is. Mindannyian nap mint találkozunk ezzel a jelenséggel, ragaszkodásunkat különböző mértékben mutatjuk ki, van hogy csak alkalmanként használunk egy-egy terméket, van hogy ragaszkodunk hozzá, de beszélhetünk márkafüggőségről is. (Van aki a Pepsire esküszik, van aki Coca-Colára, van akinek teljesen mindegy az adott pillanatban mivel oltja a szomját.)
Az odaadást pedig mi más mutathatná meg jobban, mint amikor a rajongó magára varratja a rajongás tárgyát, vagyis magát a terméket.
Cikksorozatunk első darabja a Converse márka kreatív tetoválásaiból mutat meg pár gyöngyszemet.
Converse-tetoválások:
„És amikor a fagyi visszanyal” – képek a tetovált Converse-ekről