A tetoválás önmagában „csak” egy testrészre felvitt minta, de mindig figyelembe kell venni, hogy az ember mozog, a testrészek, izmok alakjának változása pedig alakítja a mintát is. De mi történik akkor, ha ténylegesen úgy tervezzük meg a tetoválást, hogy a mozdulat a minta mozgásának illúzióját keltse?
Az alábbi képek és videók ezt a jelenséget mutatják be. Többféle technikát gyűjtöttünk össze, amelyek mindegyikében a tetoválás életre kel a tetoválás. A felvételek (természetesen) egy kicsit csalnak: a kamera látószöge, a világítás, a lassítás manipulációja mind befolyásolják, hogy mit látunk –, de az eredmény mégis lenyűgöző. Ha csak annyit tanulunk belőle, hogy a tetoválásunk nem marad mozdulatlan, máris előbbre jutottunk.
Kezdjük egy egyszerűségében gyönyörű példával, ez a csodálatos raptor Koren Smoke munkája.
Nem annyira részletes és kidolgozott, mint az előző tetoválás, de szórakoztató és aranyos:
Amikor a vállak mozognak, úgy tűnik, mintha a madár repülne. A tetoválást egy osztrák művész, André Zechmann készítette.
Ez a bohócmaszk tetoválás ebben a világításban és ezzel a mozgássorozattal (nem beszélve a hangokról) igazán félelmetes…
Eadweard Muybridge neves fotós 1872-ben a „The Horse In Motion” címmel készített munkája a modern mozgókép előfutára. Az észak-karolinai Evan Hawkinst ez inspirálta a következő tetováló projectjére, tizenegy emberre tetoválta fel a mozgás egyenkénti fázisait, majd stop-motion technikával elkészítette a videót. A stop motion képkockánkénti beállítást és rögzítést jelent, a képeket pedig később mozgóképpé fűzik össze.
2011 júniusában a párizsi Karl Marc, egy QR-kódot vitt be egy kliense, Marco tetoválásába, amely a szkennelésekor, a tetováláson belül egy rózsa animált változatát mutatta meg. Az egész folyamatot élőben közvetítette a tetoválóművész, hogy a nézők lehetőséget kapjanak kérdésekre a munka közben, illetve szabadon kommentálhassanak.